Jak si uzdravit zrak svépomocí?

V článku ti popíšu, jak jsem se vydala na cestu uzdravení zraku svépomocí bez absolvování lékařského zákroku. Nebudu se v něm věnovat samotným metodám, které k němu mohou vést. Ukážu ti, že pouze trénink zraku naučenými cviky a relaxace nestačí.  K tomu abychom naplnily svůj cíl znovu ostře vidět a nadobro se zbavit brýlí, je stěžejní příprava. A ta nespočívá pouze ve vytvoření nějakého cvičebního plánu, nýbrž v přípravě mentální. Víra, motivace, jak si co nejlépe stanovit cíl, jak si z toho udělat hru, která tě bude bavit, vytvoření plánu i to, jak si poradit s překážkama.

To vše ti ukážu na příkladu své osobní cesty k uzdravení zraku. Věřím, že v článku najdeš inspiraci, jak na tuto cestu vyrazit rychleji, než já a hlavně, jak si ji užít, skutečně na ni vytrvat a dočkat se kýženého stavu. Samozřejmě pro tebe mám na konci článku i odkazy na zdroje, podle kterých si konkrétní cviky můžeš osvojit.

Má cesta k uzdravení zraku

Byla dlouhá. Teda především samotné rozhodnutí ke změně bylo dlouhé. V roce 2017, kdy jsem při vysoké škole už pilně asistovala v daňové kanceláři, se mi do rukou dostala knížka učitele alternativní medicíny Mirzakarima Norbekova Zkušenost hlupáka aneb klíč k prozření, jak se zbavit brýlí.

Tehdy jsem ji zhltla jedním dechem. Kromě toho, že je humorně a trochu přisprostle napsaná, je v ní krásně ilustrováno, jak funguje lidská mysl a jak s ní pracovat, tak aby nám dobře sloužila. Třeba na cestě k uzdravení zraku. Kniha zahrnuje jak práci s myslí, která je dle mého alfou a omegou pro uzdravení zraku, tak konkrétní cviky a to nejen na oči ale třeba i na klouby, páteř,…

Po přečtení jsem byla v úžasu, že je něco takového vůbec možné. Ale vlastně proč ne, říkala jsem si, když jsem už tehdy z různých koutů poznávala příběhy lidí, kterým osud nadělil mnohem těžší rány a dokázali se vyléčit. Víra je mocná. 🙂

Ačkoliv mě kniha zaujala a dokonce jsem se o nějaká konkrétní cvičení i pokoušela, zanedlouho na to jsem ji odložila stranou. Jednak jsem si nebyla jistá, jestli některé cviky podle popisu v knize chápu dobře. Druhak jsem cítila, že ještě není ten pravý čas. Zatím mě má krátkozrakost neomezovala tolik, abych s ní něco dělala.

Na svou krátkozrakost jsem sice měla od konce základky naordinované brýle ale nosila jsem je jen k televizi a do školních lavic. Dokonce si nevzpomínám, že bych je kdy na střední vůbec nosila, snad jen do kina? To až na vysoké jsem je znovu pohledala a do velkých přednáškovek jsem si je začala opět brát.

Nikdy jsem brýle nenosila v běžném životě, ačkoliv mi jejich absence na očích byla občas znát. Třeba když jsem dobíhala šalinu a do poslední chvíle si nebyla jistá jestli je to skutečně ta moje. Uznávám, že takhle jsem se naběhala mockrát.

Motivace k uzdravení zraku přišla o pár let později.

Na konci roku 2020, kdy jsem na svou vlastní kůži poznala, jaké je to zaplatit si služeb kouče, se začaly dít věci. Postupně jsem díky koučinku přestala věci odkládat a začala jsem konat. Ponořila jsem se do alternativní medicíny, změnila stravování, zbavila se více než sedmi přebytečných kil, zavedla nové návyky, začala pravidelně cvičit face jógu, začala se učit hrát na kytaru, změnila své profesní zaměření o 180 stupňů. Zkrátka tolik nápadů na uskutečnění a tužeb stálo za ty roky v řadě, až se na konci března 2022 na řadu dostal i můj zrak.

Nebylo to tak vědomé rozhodnutí, jako to bylo u jiných aktivit a změn. Vyburcoval mě k tomu zhoršující se stav mých očí. Pocítila jsem, že mě to už začíná pěkně štvát. A to je většinou ta pravá chvíle pro změnu. A tak když se mi několikrát za sebou stalo, že jsem až do poslední chvíle nepoznala, že jde naproti mně někdo známý a sotva ho tak stačila pozdravit, bylo rozhodnuto. Už jsem dál nechtěla zažívat nejistotu, která tramvaj je pro mě ta pravá a stres spojený s dobíháním za autobusem. Už jsem nechtěla mhouřit zrak před každou vzdálenější cedulí a nechtěla jsem se cítit trapně, když jsem někoho poznala až metr od něj samotného.

To byla poslední kapka.

Zapátrala jsem po zmiňované knížce, našla ji a jak jsem jí trochu zalistovala, vzpomněla jsem si, co pro mě tehdy bylo zdánlivou brzdou. Některá cvičení pro mě byla v psané podobě nesrozumitelná a zatoužila jsem vidět, jak se názorně cvičí. V tu chvíli jsem si vzpomněla na on-line kurz jehož součástí měla být i videa a fotonávody, který jsem si zakoupila při nějaké hurá akci v roce 2019. Našla jsem do něj přístup a pocítila ohromnou radost, že je mi kurz po těch letech stále k dispozici a mám už téměř všechno k tomu, abych mohla začít.

Udělat si z jakékoliv výzvy hru

To je heslo, kterým se řídím a věřím, že se mi hravost daří předávat i do výzev svých klientek, které provádím při koučinku. Polož si otázku.

Jak si to udělám, aby mě to co nejvíc bavilo?

Může to být cokoliv a klidně toho může být víc. Nechci ti nic podsouvat, sama mám ráda koučink právě kvůli tomu, že podporuje k tomu, abychom si samy přicházely na to, jaká řešení nám sedí co nejvíc. Proto sdílím jen malilinkou inspiraci, jak jít hravosti naproti.

Pustit si k cvičení příjemnou hudbu? Uvařit si dobrý čaj? Zkrátka spoj si to s něčím pro tebe velmi příjemným. Co to bude? Nebo v tom chceš být s někým společně? Mně napadla má dcerka, která taky nosí brýlky ale ta bohužel nesouhlasila.

A aby pro mě cesta za uzdravením zraku byla zábavná a motivovalo mě to k dojití do zdárného konce. A protože jsem trošku soutěživá, napadlo mě si krom jiného zajít změřit zrak. Využila jsem dne, kdy měla dcera prohlídku v Brně na očním a zašla si do blízké optiky. Mám tedy černé na bílém, jak jsem na tom teď (k 7. 4. 2022 – pravé oko 2,00, levé oko 0,75 dioptrie) a můžu porovnat, jak na tom budu o pár měsíců později. V září 2022 má jít dcera znovu na kontrolu a já se plánuji znovu změřit ve stejné optice. Tím se dostávám k tomu, jak si hraju s nastavením cíle. Držím se metody SMARTER, kterou ráda používám i při koučování mě samotné. 🙂

Stanovení cíle

„Mým cílem je uzdravení zraku svépomocí.“

Jako koučka bych chtěla vědět víc a ptala bych se…

Co pro tebe znamená mít zdravý zrak? Jak poznáš, že už máš uzdravený zrak?
Jak se budeš cítit až budeš lépe vidět? Co ti to v životě přinese? 

Cílem těchto otázek je formulovat co nejpřesněji cíl a to nejlépe pozitivně, klidně v přítomnosti. Důležitější ale je jít do hloubky a najít, co se skrývá za uzdravením zraku, jaký je vnitřní motiv.

Co takhle?

Raduji se z toho, že vidím všechny krásy přírody ostře. Chci si zajít do kina, kdy mě napadne, a nemuset řešit brýle. Na přednáškách s přehledem vidím na prezentaci a cítím se klidně a sebejistě. Starám se o své oči s láskou a péčí, kterou si zaslouží a využívám naplno jejich potenciálu. Cítím se svobodněji a jistěji, když všechno vidím jasně a ostře.

Pracuj s vizualizací. Představ si ve své mysli, jaké to je, když už jsi v cíli. Jakou máš radost, když už všechno vidíš jasně. Jak se tam cítíš, co vidíš, co slyšíš, co cítíš? Do této představy se vracej. Pomůže ti lépe si ukotvit tvé PROČ a setrvat na cestě ve chvílích, kdy budeš mít málo času, energie a dostaví se první překážky.

Měj cíl časově ohraničený. Kdy chceš svého cíle dosáhnout? Sama jsem si stanovila dosáhnout uzdravení zraku za 6 měsíců, kdy s dcerou znovu půjdeme na kontrolu a já využiji služeb stejné optiky. Ačkoliv se v knize píše, že zbavit se takového počtu dioptrií, který mám, trvá 8 dní, dala jsem si dostatek času. Poslední dva roky těch změn bylo na mě opravdu hodně a já se z toho občas cítila docela unavená.

Nový návyk

Na zavedení nového návyku potřebujeme silnou vnitřní motivaci. Silné PROČ, jak už jsme po tom pátraly při stanovení cílů. Později až si z úzké cestičky vybuduje náš mozek širokou cestu, bude i čas hrát v náš prospěch. Pak už bude návyk pevněji ukotven a budeme jej brát jako přirozenou součást našeho života. A i když třeba týden pro svůj zrak nic neuděláme, zase se bez větší námahy vrátíme zpět.

Plán

Co ráda dělám je, že se zcela obklopím tématem, které je pro mě zrovna priorita. Tentokrát se mi stalo, že jsem se tím až zahltila, a to hned v začátku. Když jsem si tohle uvědomila, přišla jsem na to, že už nepotřebuji nic dalšího studovat a že všechno potřebné již mám (knihu, kurz i byliny na podporu zraku :-D). Jediné, co jsem potřebovala, bylo vytvořit si plán cvičení, který bude zahrnovat jak samotné fyzické cvičení, tak vizualizace a práce s přesvědčeními a myslí. Plán jsem si načrtla na měsíc. Nejsou tam zdaleka všechny cviky. Postupuji krok po kroku, tak abych si všechny cviky zvládla osvojit a mohla nabalovat ty další. Bylinka dobrá na oči je třeba Světlík lékařský.

Co dělat, když se nechce?

Začala bych otázkou…

Co se stane, když dalších 10 let pro svoje oči nic neuděláš? Jak na tom budou?

Jak bych se třeba já osobně sžila s nošením brýlí, které mě omezovaly v mé svobodě? Jaký vliv to bude mít na mou práci, když denně koukám do obrazovky monitoru? Budu moct pracovat, tak jak bych chtěla?

Koučink s Luckou

Chceš si taky zlepšit zrak a chtěla bys k tomu moji podporu? Napiš si o ni tady. Ráda budu součástí tvé cesty a budu se s tebou radovat z každého posunu. 🙂

Napiš si o koučink se mnou! 

Samotné cviky

Na samotné cvičení očí pro zlepšení zraku doporučuji zainvestovat do níže uvedených zdrojů, se kterými mám osobní zkušenost. Samotné mi vyhovuje kombinace obojího. U Norbekova se mi velmi líbí, že pracuje i s myslí a její léčivou silou. U on-line kurzu mi zase vyhovuje, že veškeré relaxace a cviky jsou v podobě videonávodu a pro mě tedy dobře srozumitelné a uchopitelné k provedení.

Kniha Zkušenost hlupáka aneb klíč k prozření, jak se zbavit brýlí, Mirzakarim Norbekov

On-line kurz Vidět lépe od Eriky Županové

Aktuálně mě zajímá přístup Dr. Joea Dispenzy, který si (jenom) díky své mysli opravil během 6 týdnů svoji páteř, kdy ho při předjíždění v triatlonu srazilo nákladní auto. Po 12 týdnech už opět trénoval.

Zaujal tě článek nebo myslíš, že by mohl někomu pomoci? Sdílej ho! Děkuji.

Pomáhám maminkám lépe se orientovat v sociálních dávkách na mateřské a provázím on-line podnikatelky potřebnou administrativou v začátcích podnikání. Mým přáním je, aby se maminky po zdolání veškeré administrativy cítily jako Superhrdinky. Něco o mně si můžete přečíst tady >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.